perjantai 22. kesäkuuta 2018

okkokokkko

Olen herännyt pirteänä ja jännittyneenä perjantaihin omalta sohvalta. Joskus vain on kivempi nukahtaa sohvalle kuin kavuta sänkyyn kesken vapaaillan, kun unettava ohjelma pyörii turvallisesti naaman edessä. Heti ekana menen someen ja huomaan, että Javier on ollut hereillä aamuviideltä. Huokaisen kevyesti ja koitan ajatella että hän on varmaan vain herännyt keskellä yötä eikä ole saanut unta. Koska eihän hän nyt lähtisi valvomaan aamuun asti ja juhlimaan juuri ennen kuin olemme sopineet viettävämme yhdessä kivan perjantain Vai juuri näinkö hän yleensäkin toimisi? Vähän itsekkäästi, antaen minulle sen päivän, kun ei ole juhlimassa ystäviensä kanssa. Joisi itsensä kaatokänniin ja valvoisi aamuun ja selittelisi sitten miten tarvitsee omaakin aikaa, kun mainitsisin asiasta. Ärsyyntyisinkö tällaiseen käytökseen jatkossa? Vai tekisikö hän edes sellaista? No, mutta nyt tämä kauan odotettu viikonloppuilta on edessä. Se ilta kun kumpikin tietää, että aika on loppumassa, ja jotain täytyy pian sanoa ääneen. Ihan kuin olisin sanonut tätä muutaman kerran aiemminkin? Mutta nyt se on tässä, vihdoin kaikesta tulee selvää. Huokaus. Välipäivinä olemme olleet kohteliaan lämpimästi yhteyksissä, enkä yhtään tiedä mitä odottaa tältä illalta. Olen pyytänyt häneltä enemmän aikaa. Ja nyt saan sitä. Olen erityisesti halunnut viettää hänen kanssaan vapaailtaa, niin ettei tarvitse ajatella aamuheräämistä. Ja nyt saan perjantain. Siksi koen, että ehkä Javier yrittää nyt omalla tavallaan antaa minulle mitä haluan. Vaikkei ole varma onko valmis tekemään sen eteen niitä uhrauksia, mitä se vaatii. Eikä osaa ehkä tehdä sitä niin kauhean sujuvasti. Mutta hän yrittää. Kysyn heti aamusta Javierilta, että pitäisikö minun käväistä alkossa, jos hänen eilisiltansa venähti niin pitkälle, ettei tätä iltaa varten varaamamme pullo ole enää tallessa. Mutta iloinen Javier vastaa heti, että pullo on tallessa. Hän myöntää kysymättä, että parit oluet ystävien kanssa vähän pääsi venähtämään. Mutta muuten hän odottaa minua jo malttamattomana luokseen. Ei hän sitä sano suoraan, mutta hän alkaa suunnitella mitä voisimme syödä, ja kenties menisimme yhdessä katsomaan kokkoa ulos. Ehkä voisimme lämmittää saunan! Heti ajatus yhdessä ulos menemisestä saa minut innostumaan. Kävellään, yhdessä muiden edessä. Mieluiten käsi kädessä. Jos nämä eivät ole treffit niin mitkä ne on? Kaverusten pieni juhannusilta? Ei.


Olen energinen hyvin nukutun yön jälkeen, joten menen silti alkoon ennen sen aikaista sulkeutumista. Ihan vain varmuuden vuoksi. Yksi pullo valkoista ja yksi pullo punaista. On juhannus. Ties vaikka viikonloppumme vierähtäisi lauantainkin yli. Parempi olla varautunut. Ennen kuin menen suihkuun makoilen maltillisena sohvalla nauttien  piristeellä terästettyä kahvia ja pienen lasillisen valkoviiniä. Koska voin. Koska on juhannus. Ja koska kaikki näyttää juuri nyt sujuvan mallikkaasti. Olen edellisiltana nähnyt ihania ystäviäni, joiden kanssa olemme istuneet iltaa hauskaa pitäen yöhön saakka. Ja melkein harmittaa, etten pääse olemaan takuuvarmasti parhaissa juhlissa mukana tänään. Mutta nyt tilanne Javierin kanssa on tärkeämpi. Ystävät odottavat kyllä. Samalla vastailen kohteliaalle ja aina niin kivalle Ninolle, jonka tapasin ensi kertaa pari vuotta sitten juhannuksena tinderin välityksellä. Ja meillä on hauskaa. Silloin päälläni oli tummansininen mekko, johon Nino tykästyi. Hän osti minulle siihen sopivat asusteet lahjaksi myöhemmin, ja minua harmitti ihan pikkuisen, koska en melkein koskaan käytä sinistä väriä missään. Ja tänä vuonna taitaa mekkokin jäädä kaappiin. Jännittää vähän. Toisaalta tiedän, että meillä on kivaa ja vietämme varmasti kivan illan. Mutta toisaalta minua pelottaa, että jossain vaiheessa iltaa minun on otettava tilanteemme puheeksi, enkä halua pilata hauskanpitoa vakavilla aiheilla. Mutta ehkäpä viimein tästä asiasta ei tarvitse enää stressata vaan kaikki olisi selvää. Odotan innolla intohimoista rakastelua, mistä emme ole nauttineet pariin edellistapaamiseen. Koska sanoin, etten suostu siihen enää, jos seksiin ei sisälly rakkautta. Joten nyt voin varmasti toimia kuten yksityiset parkkisakkofirmat ja ajatella, että parkkeeramalla liian lähelle minua sitoudut antamaan pantiksi rakkautta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti