torstai 6. syyskuuta 2018

Täydelliset ensitreffit...melkein.

Ensimmäistä kertaa olen oikeastaan aika innoissani illan treffeistä. Tyyppi on hauska ja fiksu. Ja vetoaa minuun erityisesti myös kulttuuritaustansa vuoksi. Ja ilmassa on romantiikkaa ja syksyistä odotusta! Päätän laittautua kunnolla. En ota ainakaan sellaisia riskejä, ettei joku tahtoisi tavata minua toista kertaa siksi, että olen ollut epäsiisti ensitapaamisella. Teen meikinpohjustuksen hyvin. Sekoitan käsissäni ensin primeria ja väriä tasoittavaa bb-voidetta toisiinsa, ennenkuin levitän sen tarkasti kasvoille. Kesän aikana sekoitan mukaan vielä aurinkovoidetta! Kätevää. Meikkivoidetta levitän vain silmänalusiin. Sitten korostan nätisti kulmakarvat siveltimellä, ja teen keskitummat varjostukset silmiin. Suurella pehmeällä sudilla alaluomille ja varjostukseksi myötäilemään yläluomen kaarta. Ja pienellä ohuella sudilla rajaukseksi ylä- ja alaluomen tyveen. Keskikokoinen sivellin tummentaa huijausvarjostusta, joka tekee silmät suuremmat näköisiksi. Se näyttää kivalta vaaleaa helmiäistä sisältävää väriä saaneen vilkkuluomen ympärillä aina kun räpäyttää silmiä. Ripsiväri viimeistelee silmät. Ja poskipuna kasvot. Sitten siirrän hiusten kuivauksen jälkeen vähän jakauksen paikkaa. Ihan vähän vain, koska jotenkin viime aikoina hiukset ovat tuntuneet latistuneilta. Asettelen hiukset jakauksen ympäriltä paikoilleen suoristusraudan avulla, ja suihkutan hiuksiin ryhtiä kuivashampoon ja hiuslakan kanssa. Sitten pukeudun siisteihin vaatteisiin ja suihkautan sisarukselta lahjaksi saatua ihanaa hajuvettä päälleni. Ennen kuin laitan kengät jalkaan otan selfien Singhille, joka aina välillä pyytää nähdä deittilookkejani. Ja sitten hän kehuu minua ja kohottaa itsevarmuuttani. Kun kengät on jalassa ja kaikki on valmiina, lakkaan vielä kynnet läpikuultavalla kiiltävällä lakalla viimeistelläkseni kaiken. Jes, valmista! Tähän kaikkeen menee aikaa suihkun jälkeen noin puoli tuntia, mikä on mielestäni kohtuullinen aika ensitreffejä varten. Etenkin kun saan viestitellä samalla Elinalle ja Singhille ja Manulle. Ja tanssahtelen aina välillä musiikin tahdissa peilin eteen eksyen. Tapaan Elinan lähibaarin terassilla. Ja heti ekana pääsen selittämään, että ahdistus on ollut nyt mekein viikon poissa. Sanon, etten ole varma mitä taas tapahtui. Mutta minua hymyilyttää. 


Olen keskustassa vähän ajoissa, joten pysähdyn ostamaan kynsiviilan jostain putiikista kulkiessani kauppakeskuksen läpi. Santiago on valinnut kohtaamispaikaksi pienen tunnelmallisen ravintolan, jossa kumpikaan meistä ei ole aikaisemmin käynyt. Olen ensin paikalla, kuten olen toivonutkin. On paljon kivempi valita rauhassa hyvä istumapaikka ja olla nätisti paikoillaan, kun toinen saapuu. Ehdin vilkaista peiliin ja laittaa huulirasvaa. Fiilis on hyvä! Olen ehtinyt juoda lasillisen viiniä, mikä tekee oloni sopivan rennoksi. Vaikken juurikaan stressaa tällaisista tilanteista muutenkaan. BLING. Ile lähettää minulle pitkästä aikaa jonkun kivan viestin liittyen herkkujen syöntiin. Lähetän hänelle nopeasti iloisen vastauksen, mutten tahdo roikkua puhelimessa kun deittini saapuu. Ja yhtäkkiä Santi onkin istuutumassa minua vastapäätä. Hymyillen nousen halaamaan häntä, ja mietin, että näyttikö hän lyhyeltä. Ainakin hän on sirorakenteinen, muttei se minua haittaa. Santiagolla on kivat hiukset ja iloiset tummat silmät. Ravintola on pieni ja siellä olevat pöydät ovat niin pieniä, että jos nojaudumme pöytää kohti niin kosketamme lähes toisiamme. Alan heti kertoa mielipidettäni ravintolasta. Olen ehtinyt tilata erityisen hyvän viinin, jota kehun Santiagolle. Tulemme heti juttuun täydellisesti. Hän hymyilee jutuilleni ja minä tunnen oloni aivan luonnolliseksi. Hihkun mielessäni, koska taas olin kai hetkeksi unohtanut, että kun kemiaa on, niin sitä oikeasti on. Eikä sitä tarvitse miettiä yhtään enempää. Juuri kuten olin ennakkoon mielessäni kuvitellut, istumme kauniisti valaistussa ravintolassa toisiamme silmiin katsoen. Jutellen Santin hienosta työpaikasta, kodeistamme ja harrastuksistamme. Santiago tilaa viiniä ja asioi tarjoilijan kanssa asiantuntevasti. Heti kun olemme varmistaneet, että pidämme toisistamme, niin haluamme tilata myös syötävää. Jes, en keksi montaa parempaa deitti-iltaa kuin viinin ja alkupalojen maistelu hyvässä seurassa. Seuraava askel olisi lisätä tähän kokemukseen leffan katsominen. Kiherrelen valikoimme listalta molempien lempiherkkuja, jotka jaamme seuraavien viinilasillisten ohessa. Kaikki vaan yksinkertaisesti toimii. Tarjoilija vilkuilee meitä välillä hymyillen tietäväisenä. 



Kun pöytä on tyhjennetty lautasista pidämme molemmat käsiämme pöydällä. Keskustelun lomassa Santiago koskettaa luonnollisesti käsivarttani. Puristaa sitä katsoen silmiin samalla kun nauraa jollekin jutulleni, ja kertoo innoissaan jostain sisaruksensa projektista. Hän osaa intensiivisen flirtin. Me molemmat tykätään käydä museoissa. Me molemmat haluamme selittää innoissaan toiselle lempisarjoistamme jotain. Hän tykkää kissoistakin. Jossain vaiheessa hän kumartuu lähemmäs ja sanoo hiljaa, että haluaisi suudella minua. Naurahdan kuin pikkutyttö ujona, ja takeltelen sanoissani. Hetkeä myöhemmin hän suutelee minua suulle. En estele! Saan tehdä treffeillä just sitä mitä haluan. Se tuntuu niin kivalta. Kipinät lentelee. Tuo hetki muistuttaa minua joistain parin vuoden takaisista treffeistä. Taisin suudella ainakin Manuelia ensitreffeillä. Luultavasti jotain muutakin. Juuri näin sen kuuluu mennä! Innostutaan toisistamme heti. Sitten on aika lähteä kotiin. On arki-ilta. Kaikki sujuu tosi luonnollisesti. Minä käyn pikaisesti vessassa ja vastaan samalla nopeasti Ilelle ja jollekin sukulaiselle. Sitten hymyillen saavun pukeutumaan. Santi tahtoo saattaa minut pysäkilleni. Hän nousee pöydästä viereeni. Ja on minua lyhyempi. Ja sirompi. Epätoivoinen ärsytys valtaa mieleni. En näytä sitä. Mutta jotenkin koko tunnelma muuttuu. Ihan kuin hänkin huomaisi asian ja yllättyisi siitä. Mutta miksi! Vaikka hän ei ole ilmoittanut pituuttaan esittelytekstissään, niin minä olen! Kävellessä koitan tuijotella katua pää kumarassa. Kävelen kadun matalammalla puolella. Asia on minulle liian merkittävä. En pysty irrottautumaan vertailemasta sivusilmällä pituuksiamme toivoen, että hän kasvaisi siinä taianomaisesti. Mutta ei hän kasva. Ennen pysäkkiäni Santi sanoo, että voisikin kääntyä jo tästä kohti omaa kulkupeliään. Juu. Halaamme ja hän pussaa minua poskelle sanoen, että oli tosi kiva ilta. Niin oli. Haen kiskalta lakuja, joita syön bussissa katsellen samalla realityä. Vaikka olen pettynyt tähän lopputulemaan, niin fiilikseni on hyvä. Olen saanut muistutuksen siitä mitä on kemia. Siitä miten helppoa kaikki voi olla, sitten kun se oikea tulee vastaan. Tai se oikeanlainen. BLING. Nino viestii minulle. Jos minä jonkun lyhyen miehen otan, niin eiköhän sen paikan ole sitten ansainnut Nino. Vastaan hänelle jotain kivaa. Vähän tavallista lämpimämmin. Ja kotiin päästyäni suuntaan pimeässä asunnossa suoraan sänkyyn, ja nukahdamme kissan kanssa toisissamme kiinni kehräten.



Ja sitten se on torstai. Olen yöllä herännyt kello 1:30 luullen, että on aamu. Mutta onneksi ei ole ollut. Sen sijaan seitsemän aikaan olen jo aika pirteä. Vilkaisen puhelintani, ja siellä on huomenentoivotukset Manulta (how was your date!!) , Ileltä ja Ninolta. Sekä joltain satunnaistuttavuudelta, joka ehdottaa treffejä. Hymähdän ja suoritan aamuvenyttelyt. Laitan radion päälle ja tanssahtelen kotona vaatteita pukeissani. Usein hyppelehdin laittautuessani kokovartalopeilin edessä ja esimerkiksi twerkkaan itselleni, kun julkinen tanssimiseni on hieman toisenlaista. Yleensä. Töihin kävellessä minua hymyilyttää niin paljon, etten voi olla hymyilemättä. Olen itsekin yllättynyt, että kohtaaminen Santiagon kanssa tuntuu minusta niin positiiviselta, vaikka se loppua kohti latistuikin. En tiedä onko meidän järkeä tavata uudelleen (haluaisiko hän edes?). En tiedä voinko enää olla hänestä vakavassa mielessä hänestä viehättynyt, koska tämä pituusasia tunnetusti häiritsee minua liikaa. Ja se on  minun ongelmani. Toimistolle päästyäni selitä Manulle miten kivat treffit minulla oli. Mutta totean rehellisesti, etten tiedä onko fyysinen attraktio välillämme riittävä. Manuel vaikuttaa helpottuneelta ja lohduttaa minua innoissaan selittämällä, että se on vain luonnollista! Ei sille voi mitään! Katse eteenpäin. Vastaan suoraan myös tuolle vanhalle koulukaverille, ettei minulla taida aika riittää häntä tapaamaan. BLING. Toinen minua kiinnostanut uusi tinderi lähettää viestin. Ehdottaa tapaamista. Hah! Eteenpäin, kuten Manuel neuvoo. Vastaan, että viikonloppuna voisi sopia. En melkein malta odottaa. En tiedä mitä oikein odotan, mutta selvästi vire on muuttunut parempaan ja innostavampaan suuntaan. Odotan uusia treffejä. Odotan pussailua baaripöydässä myhäileväisen tarjoilijan vilkuillessa sivusta.Odotan, että pääsen jumppaamaan kotiin. Odotan, että näen kavereita viikonloppuna. Odotan, että pääsen tanssimaan. Odotan, että kaikki muuttuu hyväksi. Ja juuri nyt tuntuu taas siltä, että se on tapahtumassa. En vielä tiedä miten, mutta jotenkin. BLING. Santiago lähettää minulle viestin, jossa toteaa minun olleen mielenkiintoinen. Mielenkiintoinen! Ihana kohteliaisuus. Kiitän kivasta illasta. Huomenna on perjantai! 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti