lauantai 2. syyskuuta 2017

Hyi alkoilta

Olen raahannut läppärin sänkyyn äidin tomaattikeiton kanssa ja säätänyt näytön kirkkauden minimiin särkevän pään vuoksi. Pitkästä aikaa alkoholidarra! Siis tämähän on aivan typerää! Nyt kaduttaa ja harmittaa ettei eilen tullut tilaisuudesta huolimatta lähdettyä ennemmin ilomaahan, koska silloin olisin jo nyt innolla matkalla kohti uutta iltaa. Nyt vasta suunnittelen sitä. Olen jo ehtinyt päivittää iigeeseen jo aamuheräämiseni ja aamiaiseni ja lounaani. Jotain aktiivisuutta sentään! Tapasimme siis eilen Jukan kanssa laitakaupungin pubissa, kun ensin istuskelin yksinäni (oikein tyytyväisenä) minun ja Ronin entisessä kantapaikassa viestittelemässä hänen kanssaan. Ahdistuskäyrät ehtivät nousta sitä korkeammalle, mitä enemmän hänestä kuulen vapaailtoina, koska alan pelätä että saan häneltä jonkun kutsun ja siten pilaan kaiken muun. Mutta onneksi keskustelumme päättyy hyväntuulisiin iltkuulumisiin ja saan rauhallisin mielin jatkaa matkaa hitaan Jukan luokse. Jukan, jolla on kestänyt kaksi tuntia oletettua pidempään saada itseään liikkelle. En tykkää hitaista ihmisistä! Mutta jostain syystä pidän Jukasta. Menen keskustan kantapaikasta ratikkapysäkile odottelemaan oikeaa kulkupeliä. Ihmisiä on jonossa jo tosi paljon. Kuuntelen täysillä musiikkia ja tunnen itseni kauniiksi. Good Hair Day. Sitten hätkähdän ja ihmettelen, että miksen kävele! Etenkin kun Jukka vielä hidastelee. Olinpas vahingossa melkein ajattelematon! Onneksi tajuan mahdollisuuden hyötyliikutaan ja lähden kävelemään muutaman kilometrin kivassa tuulettomassa säässä kohtaamispaikalle. Siinä missä me Ronin ja valtaosan muiden kanssa olemme aina käyneet enimmäkseen siisteissä loungemaisissa kalliissa ravintoloissa ja baareissa, niin Jukan kanssa ollaan aivan vastakohtaisissa mestoissa. Ei minua haittaa ostaa halpoja juomia. Ihmiset ovat siellä rentoja ja mukavia, vaikka useammin noissa laitakaupungin paikoissa näkee kun ihmiset sammuvat pöytiin jo kahdeksalta illalla ja kaatuilevat kompuroidessaan terassin tuoleihin. Näitä näkyi eilen muutamia jo heti alkuun. Jukka on myös siinä Ronin vastakohta, ettei hänellä ole rahaa jos palkkapäivään on vielä kaksi viikkoa. Ja hän tuo sen avoimesti ilmi. Haittaako se minua? Kyllä jos se rajoittaa tekemisiämme. Emme voi mennä syömään. Hän valittaa rahattomuutta joten tarjoudun tarjoamaan ja se ärsyttää minua. Taisin sanoa hänelle eilisillan aikana ainakin kerran, että voisiko lopettaa pummimisen koska se on tosi ärsyttävää. Olemme kinastelleet kuin vanha pari, koska hänelle voin suoraan sanoa mitä ajattelen. Jotenkin välimme ovat niin luontaiset ja hän osoittaa "palvovansa minua" siten, että koen turvalliseksi osoittaa mieltänikin hänen seurassaan. En tiedä onko se hyvä asia. Mutta joka tapauksessa koko ilta kuluu hänen wannabe-taiteilija-, ex-muusikko,- tuleva rocktähti, jne- ystävien seurassa. Paikalla on joku oikeakin bändi ja kukas muu sitä on katsomassa kuin Karri! Älykäs ja vakavarainen ja komea Karri. Tekstaamme heti toisillemme, että hauska törmätä. Muttemme tule toistemme seuraan, koska molemmilla on omat porukat. Haluaisin lähteä klubille, muttam eihän Jukalla ole rahaa. Päädymme pyörimään hänen jonkun ystävänsä perässä keskellä yötä siten ettemme enää ehdi mihinkään. Valitan ääneen ratikkapysäkillä kuinka typerästi Jukka järjesti koko illan. Hän sanoo, että voimme vielä mennä klubille, mutta valitan vielä enemmän koska kello on yli kolme. Hän lepyttelee minua kuin kiltti poikaystävä lepyttelisi lellittyä tyttöystävää keskellä yötä kadulla. Olen ärsyyntynyt ja känninälkäinen joten menemme pizzalle, jonka minä maksan. Jukka haluaa pitää minut tyytyväisenä ja sanoo, että voisimme mennä hänen luokseen yöksi. Saisi se eksäkin sitten nähdä etti hän voi siellä ikuisesti asua. Jukka on kertonut, että heillä on ollut seksisuhde vielä eron jälkeen. Sekin ärsyttää minua. Totean, etten todellakaan ole tulossa yöksi ja elämässä sitä aamua kun kolmestaan istumme aamiaispöydässä. Jukka on pettynyt ja sanomme toisillemme heipat lähtiessämme eri suuntiin. BLING. Samaan aikaan Karri kysyy, että hyppäänkö kohta taksiin. Joo okei, voin hypätä. 



Nauramme taksissa Karrin kanssa spontaaniudellemme. Heh, olemme joskus käyneet drinkeillä ja pitäneet yhteyttä aina vähän väliä. Törmänneet tanssilattialla. Ja nyt samassa taksissa. Hän ehdottaa, että menisimme minun luokseni. Nauran ja sanon että sinne on paljon pidempi matka, eikä sinne muutenkaan voi mennä. Karri näyttää tuskastuneelta ja selvästi puntaroi tilannetta. Sanon, ettei meidän ole pakko mennä minnekään. Mutta sitten hän sanoo, että okei, mennään hänen luokseen, mutta minun ei tule sitten ihmetellä lastenhuonetta. Hänellä käy välillä sellaisia vieraita. Hah, ei minua sellainen haittaa. Saavumme hänen luokseen. Olen aika väsynyt, mutta katsomme vielä jotain sarjaa jutustellen yllättävän järkevästi jotain turhaa. Ei ole mitään mahdollisuuttakaan, että nyt hairahtuisin seksiin hänen kanssaan. En ole riittävän sekaisin ja asiat on kesken Jukan kanssa muutenkin. Karri ei tee mitään painostavia aloitteita. Hän petaa minulle sänkyä varapetiin. Sanon, että kyllä hän nyt saa luvan nukkua haliasennossa kanssani, kun on niin monta kertaa valittanut läheisyydenpuutetta. Tämä voisi olla tällainen yhteinen säälittävä läheisyyssimulaatio ja pieni varatoimenpide, kun jäimme molemmat yksin perjantaiyönä. Karro nauraa ja sanoo, että tietenkin! Siispä heitän farkut jalasta ja hyppäämme nukkumaan (kun ensin vastaan jotan Jukan rakkausviesteihin ja huomaan Javierin taas kuikuilevan minua yössä luokseen) saman peiton alle. Karri silittelee minua ja sanoo ettei saa unta. Sanon, että minä saan, ja annan hänen silitellä selkääni ja suudella kevyesti ja superseksikkäästi niskaani kunnes nukahdan. Pari tuntia myöhemmin havahdun hereille. Karrikin on hereillä. Hän sanoo, että tuntuu tosi kivalta kun nukun siinä. Ei ollenkaan kiusallista. Ei niin, olen kotonani melkein missä vain. Myös siinä Karrin kainalossa. Valitan päänsärkyä ja sitä, että kohta alan panikoimaan että mistä oikein herään. Karri rauhoittelee minua eikä malta olla koskettelematta. Olen niin poikki etten jaksa heti liikkua joten nautin hänen tosi romanttisista ja hitaista suudelmista. Niskaa, käsivarsia, selkää, reisiä. Hän tietää rajat. Olen sanonut että housut pysyy jalassa. Mutta meillä ja hauskat ja tuttavalliset välit, joten miksei. Olemme sinkkuihmisiä. Saamme nauttia suukoista. Sitten pakotan itseni ylös. Otan buranan. Vesi maistuu taivaalliselta. Sanon, että minun on pakko lähteä koska kohta alan ahdistua jos en ole kotona. Se on totta. Pukeudun ja häippäsen. Ostan mäkkäristä matkanvarrelta aamiaista ja menen päiväunille omaan sänkyyn. 


Nyt Jukka jo odottelee minua jossain. Haluaa viettää aikaa yhdessä. Haluaa kanssani suhteen. Eksä ei merkitse mitään. Plaaplaa. Kun viestin hänelle aamulla mietteistäni tästä tilanteesta niin hän soitti samantien ja piti minulle myyntipuheen siitä kuinka hän vain tahtoo olla kanssani. Okei, okei. Meillä on kivaa, vaikka en tajua miksi pidän hänestä. Rentusta. Köyhästä. Nähdään vain. En osaa sanoa Karrille mitään. Koska se on totuus. Elina tulee illalla jonnekin myös ja tarkoitus on viimeinkin päästä tanssimaan täysillä. Ilomaahan! Jesjes. Jos vain pääsisin eroon tästä päänsärystä ja alkodarrasta. BLING. Jukka odottaa. Javier odotti. Nyt matkaan. 






1 kommentti:

  1. Extaasia, kannabista, alkoholia, ahdistuslääkkeitä, unilääkkeitä. Läheisyyssimulaatoita, lisää ahdistusta. Ilomaa. Matkalla todellakin jonnekin joka ei ole ilomaa.

    VastaaPoista