tiistai 6. helmikuuta 2018

Saunavuoro

Maanantaina en millään haluaisi tehdä päätöstä Javierin tapaamisesta, vaan mielelläni lykkäisin sen sille päivälle jolloin tapaamisen olisi tarkoitus toteutua. Miksi pitää sitoutua johonkin jo edellisenä päivänä? Mitä jos muutan mieltäni tai jotain parempaa ilmaantuu eteen? Näin ajattelen nykyään, mutta koska se on typerää ja Javier tahtoo aloittaa illallisen esivalmistelut jo edellisenä iltana, niin ilmoitan hänelle että olen tulossa. Kyllä. Vietetään deitti-ilta seuraavana päivänä. Sitoudun tähän suureen asiaan. Pitkästä aikaa arkena. Javier on huomannut että viikonloppuisin olen todella heikosti tavoitettavissa, joten jos hän näin kovasti tahtoo nähdä, niin nähdään. Javier saa minut arki-iltana liikkeelle. Meillä on siis jokin kemianpalanen vielä kohdillaan, koska muuten kieltäytyisin kyllä. Hän haluaa nähdä minut vaikka olen selitellyt hänelle kaikenlaista typerää hippikommuuninkaltaisista viikonlopunvietoistamme ja olen ollut täysin avoin nykyisestä viihdekäyttäytymisestäni. Oikeastaan, olen ollut huomaavinani, että se kiehtoo Javieria ja hän haluaa osansa ollessaan kanssani. Eikä hän ole ainut. Olen selvästi iloisempi ja itsevarmempi nykyään, ja se vaikuttaa muiden suhtautumiseen minun epämääräisyyksiänikin kohtaan. Nyt kun ulkona on niin kylmä ja minä olen hiustenpesun tarpeessa, niin minun tekisi mieli ehdottaa Javierille yhteistä saunailtaa ennen illallista. Mutta olisiko se liikaa? Mitäs jos hän tahtoo vain syödä sivistyneesti vaivalla laaditun illallisen, eikä viettää kanssani nakuaikaa hikisessä kopissa saati yötä? Haha! Tottakai hän tahtoo. Ehkä ehdotan saunanlämmitystä hieman myöhemmin, kunhan saan kuittauksen siitä että ehdottamani kellonaika saapumiselleni sopii hänelle. Sillä aikaa iloitsen siitä, että viikonloppuna hippijuhliin osallistunut uusi henkilö on hyväksynyt someystävyysehdotukseni. Verkostoituminen kehittyy! Ennen en koskaan tehnyt aloitetta mihinkään tällaisiin kaveruuksiin, koska en ole kaivannut uusia tuttavuuksia ja lisäksi olen pelännyt torjutuksi tulemista. Pelännyt nolatuksi joutumista ja ulkopuoliseksi jäämistä. Pelännyt että tykkäyksiä ei tule tarpeeksi. Etten saa kutsua juhliin, joihin muut menevät. Nyt ei kiinnosta. Olen sen verran hyvä tyyppi, että on toisen menetys jos ei halua kaveerata kanssani enempää. Minä tykkään omista jutuistani, joten muiden ei ole pakko. Minulla on parhaat juhlat, joihin olen aina kutsuttu. En halua sun juhliis! Kuulostaapas maaniselta ja ehkä hieman liioittelen, mutta pääpiirteissään asiat ovat kääntyneet päälaelleen monessa pikkuisessakin asiassa. BLING. Istun tässä kirjoittamassa ja nauttimassa tiistailounastani lempikahvilassani, kun Javier kysyy, että tahtoisinko illalla saunaan. Pieni omahyväinen hymy valtaa kasvoni. 



Maanantaina en siis tee mitään sen enempää maanantaihin kuulumatonta. Katson pari jaksoa jostain jännityssarjasta Netflixistä ja vastailen uudelle itseäni pari vuotta nuoremmalle tinderille, että joo, kyllä me voidaan käydä lasillisella joku päivä, mutta en vaan tiedä että mikä päivä se mahtaisi olla. Koska viikonloppuun on vielä vuosi aikaa. Lisäksi kiitän Akua viikonloppuseurasta. Uskon ohittaneeni hänen flirttiyrityksensä viikonloppuna hyvin coolisti. Kun hän vaivihkaa on istunut kiinni minuun sohvalla, niin olen hienovaraisesti vaihtanut asentoa. Pliis, älkää rikkoko ystävyyksiä näihin ihastumisjuttuihin. Haluan pitää huolta siitä, että hän tietää että vietän mielelläni aikaa hänen kanssaan kuten tähänkin asti. Mitään sellaista kipinää ei vaan ole. Ai miksi? En tiedä. Tapaan tosi harvoin spontaanisti ketään kehen ihastuisin. Mutta kun olen ystävällinen, hymyilevä ja haluan tavata usein, niin se ehkä antaa erilaisen kuvan ulospäin. BLING. Javier jo odottaa innolla saapumistani! Toivottavasti illasta tulee yhtä lämpöinen ja kotoisa, kuin miltä se nyt ajatuksena minusta tuntuu. Minua odottaa kuuma sauna ja rakkaudella valmistettu ruoka, sekä hyvä seura.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti