lauantai 10. helmikuuta 2018

Tylsyyden korvaushoito!

Minun perjantaini on ensimmäistä kertaa viikko- tai kuukausikausiin aivan odottamattoman tylsä! Saan itse laittauduttua keskiveroperjantaita nätimmäksi. Hiuksetkin tuntuvat tuuheilta ja pehmeiltä. Ja se kaikki valuu hukkaan kun saan itseni Elinalle, jossa istumme tekemättä juuri yhtään mitään aivan ennen näkemättömän väsähtäneinä. Edes Ricky ei tee enää panostavaa vaatimusta minun saapumisesta hänen luokseen, joten en saa itseäni liikkeelle mihinkään suuntaan. Simot ja Akut ja muutkin ovat kukin ties missä, minne olen toki tervetullut, mutta koska punainen lanka tuntuu olevan kadoksissa muillakin, niin istun vain odottelemassa ihmettä Elinalla. Ja kun sitä ei tule, niin väsymys vain kasvaa. En meinaa jaksaa pysyä hereillä kun ystävätärkin potee vielä flunssaa ja on ihan energiaton. Ja ei se mitään. Aina ei ole pakko tehdä yhtään mitään. Olen ihan tyytyväinen ja ajatus omasta kodista tuntuu hyvältä. Ja juuri kun olen puolenyön aikaan siirtymässä omalle sohvalleni nököttämään saan viestin. Javier lähettää minulle alla olevan musiikkilinkin keskellä yötä. Analyse that! 

 

Ja mitä minä teen? Reagoin siihen sivuuttavalla vitsillä ja selittelemällä omaa väsymystäni ja tylsyyttäni. Juuri nämä tällaiset pienet asiat saavat minut vakuuttumaan siitä, että meillä on jotain vähän enemmän kuin vain kivaa pinnallista kaverusten hengailua. Mutta en näköjään tartu niihin. Olisin voinut vastata Javierille lähettämällä hänelle jonkun biisin, jonka sanoissa olisi ollut jokin sanoma. Mutta en tehnyt niin. Saavun yöllä kotiin ja olen helpottunut siitä, että voin ottaa kaapissa lojuvat kakunjämät mukaani sohvalle, missä vielä hetken katson jotain sarjaa ennen kuin nukahdan kivaan pehmoiseen uneen. Aamulla herään aikaisin tosi pirteänä. Ja kauhean moraalisen krapulan kanssa. Miten saatoin viettää noin tylsän perjantain! Olen heti täynnä energiaa ja viestin Simolle, jolta on yöllä tullut puhelu. Sitten heitän jonkun vitsin Akulle. Ja vastaan Javierin aamutoivotukseen freshillä aamuselfiellä, jota hän analysoi tarkasti. Javier on kiireinen muissa menoissaan juuri nyt, joten hänen seuransa säästyy minulle myöhemmäksi. Tarvitsen heti lisää sosiaalisia aktiviteetteja ympärilleni, jotta voin korvata menetettyä edellisiltaa! Kysyn siispä heti Rickyltä mitä hän aikoo tehdä päivän aikana. Ja kun hän ei ole varma, niin ehdotan että tulisin kylään heti kun olen ehtinyt käväistä perheenjäsenteni kanssa aamiaisella kahvilassa. Sitten voin miettiä mitä haluan tehdä myöhemmin illalla. Ja onneksi se sopii Rickylle. Tänään en tylsistele!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti