torstai 19. huhtikuuta 2018

Failure...or not

Miten se nyt menikään? Että ylpeys käy lankeemuksen edellä vai? No ainakaan en saa fiilistellä vaihtoehtorikasta viikonloppuani tätä torstai-iltapäivää kauempaa. Olen ollut avoimesti iloinen siitä, että kaverilliset välit Akun kanssa näyttävät ehkä toimivan sittenkin. Sekä siitä, että viimeinkin Dim haluaa nähdä minut ihan oikeasti. Ja siitä että ihan takuulla näemme Javierin kanssa ihan pian. No. Lounastauolla saan viestin Javierilta koskien Black Mirror -sarjaa, jota katsomme yhdessä. Ajattelen heti, että pian puheenaihe siirtyy varmasti viikonloppuun (kuten aina ajattelen). Joten päätän nopeasti selvittää tapaamisemme ajankohdan Dimiltä. Lähetän hänelle kivan viestin, jossa kysyn kumpi päivä sopisi hänelle paremmin. Vastausta odotellessa jatkan keskustelua Javierin kanssa, ja kun alan puhua työpäivästä, Javier ilmoittaa olevansa kuumeessa kotona! Ensireaktiona - niin itsekäs kuin olen - ajattelen, että se on minun kannaltani hyvä asia, koska nyt minun ei tarvitse stressata tuplabookkausta. Ja voisin lähteä vaikka Akun kanssa ulos toisena iltana, jos tapaan Dimin toisena. Valitan Javierille viestissä, että emmekö pääsekään leffaan. Ja Javierin pettynyt ja kiroava reaktio ilahduttaa minua. Iltapäivä etenee, enkä saa vastausta Dimiltä. Alan jo vähän pelätä, että hän aikoo perääntyä taas. Mutta en ehdi miettiä häntä enempää, kun lähtiessäni toimistoltani ruokaostoksille Aku kysyy päivän ekat kuulumiset. Olen tyytyväinen siihen, ettei hän ole jutellut minulle jatkuvasti, vaan voimme ottaa vähän etäisyyttä juttelussa, mutta olla silti hyvissä väleissä. Kerron olevani ruokaostoksilla ja menossa pian kotiin. Kysyn mitä hän puuhaa. Ja saan vastaukseksi kuvan asuinalueeltani. Ajattelin tulla yllättämään sut. Aku sanoo. Päässäni alkaa raksuttaa kun mietin, että onko tämä nyt kaverillista vai ei. Totean ettei hänen kannattaisi tehdä tällaista ilmoittamatta etukäteen, koska olen juuri tullut ostosten kanssa kotiin enkä ole varautunut vieraisiin. Aku sanoo että tahtoo ilahduttaa minua. Kysyn, että ilahduttaako hän näin kaikkia kavereitaan. Ja vastaus on ei. Kysyn, että onko hän täällä ihan minun kotini vieressä, ihan toisessa suunnassa omalta asuinalueeltaan, täysin kaverillisessa mielessä. Kestää hetki, kun Aku kysyy, että olenko laittanut hänet nyt friendzoneen! Kurkkuani alkaa kuristaa se, että hän on ihan kotini vieressä (tietämättä tarkkaa osoitettani) ja on näköjään taas unohtanut koko eilisen keskustelumme. Jälleen kerran sanon, että me olemme koko ajan olleet friendzonessa. Aku alkaa meuhkata, että hän on aina ollut minun puolellani kaikessa, ja näinkö kiitän häntä! Välillämmehän on tämä uskomaton fyysinen vetovoima, joten miten voin toimia näin häntä kohtaan! Sitten hän monissa viesteissä purkaa sitä, kuinka aina vaan hänelle käy näin! Eikä hän halua olla enää kaverini jos toimin näin. Sanon rauhallisesti, että on parempi ettemme sitten tapaa vähään aikaan, koska en pysty tarjota mitään muuta kuin kaveruutta. Kuten olen moneen kertaan sanonut. Aku vaikuttaa todella järkyttyneeltä ja sanoo menevänsä kotiin kuolemaan hitaasti tylsään elämäänsä. En voi muuta, kuin todeta, että toivon, että voimme olla kavereita ja jatkaa kivoja iltojamme yhdessä muiden ystävien kanssa joku kerta. Olen järkyttynyt. 


Se siitä sitten. Olen menettänyt kaverinani sekä Jukan että Akun. Ja he molemmat ovat käyttäytyneet arvaamattomasti ja lähes aggressiivisesti. En voi tavata heitä kumpaakaan kahden kesken enää. Ja tämä varmasti vaikuttaa koko kaveriporukkamme yhdessäoloon. Ärsyttää. Sitten tajuan, että on mennyt jo viisi tuntia, eikä Dim vastaa. Toivon, että hän tahtoisi tavata heti perjantaina, koska minua alkaa pelottaa tapaamisen peruuntuminen. Tuntuu, että lauantaihin on ikuisuus aikaa. Etenkin nyt kun kaikki näyttää menevän pieleen. Aku herättää yleisen pahaenteisyyden mieleeni. Ja mitäs jos Javier toipuu ja tahtoo tavata lauantaina? Mitä jos kukaan ei tahdo enää ikinä nähdä minua! BLING. Vihdoinkin Dim vastaa, ja toteaa lauantain olevan parempi vaihtoehto. Okei. Huh. Ainakin olemme vielä tapaamassa. Ei syytä huoleen. Lauantai on parempi kuin ei mitään. Aku sai minut panikoitumaan hetkeksi. Mutta kaikki on hyvin muiden kanssa. Rauhoitun ja koitan palauttaa mielenrauhani keskittymällä kivaan torstaihini pikkukodissani. BLING. Ricky lähettää minulle iloisia hymiöitä ja kysyy, että milloin voisimme hengata. Ihan vain kavereina. Jaa-a, näyttää siltä, että minun on suunniteltava jotain mukavaa huomiselle. Jotain kaverillista. 


6 kommenttia:

  1. Äh, oon varmaan ihan paranoia mutta oo pliis vähän varpaillas Akun ja Jukankin kanssa. Varmasti tosin oletkin kun viimesimmät jutut ei oo enään vaikuttanu tyypilliseltä, vähän epätoivoselta ihastukselta vaan jopa häiriintyneeltä pakkomielteeltä. Kun puhe ei vaan mene perille ja samasta asiasta saa sanoa jatkuvasti. Sen verran shadya porukkaa että ties mitä saattais yksin tai kaksin ("ai antoiko se sunkin ymmärtää et teil ois jotain") keksiä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, todellakin. Olen erittäin tyytyväinen, ettei Aku tiedä tarkemmin missä asun. Nyt aamun iloksi on taas facebookissa julkaistu katkeria mietelausekuvia siitä, miltä tuntuu tulla petetyksi ja miten julmaa on, kun sydän särjetään. Pelottavaa miten harhakuvitelmissa voi joku elää ja uhriutua.

      Poista
  2. Olen samaa mielta edellisen kommentoijan kanssa siita, etta tossa Akussa on kylla jotain todella kuumottavaa - vaikuttaa miehelta, joka ei ymmarra sanaa ei. Todella painostavan oloinen tyyppi. Nama taman viikon kuviot, se ehdotus siita keskustelusta perjantaille (tsjp) ja kotikulmille ilmaantuminen - kuulostaa silta, etta halu kontrolloida ja painostaa tuttavuutta haluttuun suuntaan on aika kova.

    Tekin olette kuitenkin vain kavereita, niin vahan kauhistuttaakin, etta millaista meininki sitten jossain vaikka parisuhteessa on..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä, nyt on pidettävä matalaa profiilia hänen kanssaan.

      Poista
  3. Tuo Aku on kyllä pelottava! Ootko ottanu sen taustoista mitään selville? Mulla on kokemusta monen vuoden piinasta/pakkomielteestä minuun erään miehen taholta. Tässä tapauksessa olin jutellut vain kerran hänen kanssaan. Siis vain kerran juttelu riitti monen vuoden vainoamiseen ja jankuttamiseen, vaikka sanoin ihan suoraan, että älä ota enää yhteyttä ja jätä mut rauhaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep! En ole törmännyt tällaiseen aiemmin. En ainakaan näin suoraan ja ymmärtämättömään tapaukseen. Tuntuu kuin hän olisi yhtäkkiä muuttunut ihmisenä kokonaan. En tiedä hänen taustoistaan pintapuolisia keskusteluja enempää. Kuten hänkään ei tiedä minusta! Onneksi.

      Poista